Mooi

Mooi

vrijdag 2 november 2012

Pinterest

Pinterest is het digitale prikbord.
Gebruikers kunnen afbeeldingen vanaf het www pinnen en op een door hun gemaakt moodboard plaatsen.
De website is met name in trek bij vrouwen (ongeveer 80% van de gebruikers). De bedenker van Pinterest is Ben Silbermann.

Geschiedenis

De ontwikkeling van Pinterest begon in december 2009 en in maart 2010 werd deze als bètaversie gelanceerd. In eerste instantie was de website alleen maar op uitnodiging te bezoeken, maar later werd registratie via email ook mogelijk. In augustus 2012 werd het mogelijk om gratis te registreren zonder een uitnodiging te krijgen via e-mail.
Door het tijdschrift TIME werd de site in augustus 2011 opgenomen in de column "The 50 Best Websites of 2011". Het webmagazine TechCrunch riep in januari 2012 de website uit tot beste beginnende site van 2011. De site trok meer dan 10 miljoen gebruikers in 9 maanden tijd en was zo de snelst groeiende website ooit.

Gebruik

Gebruikers van Pinterest kunnen hun eigen moodboards aanmaken. Op deze moodboards kunnen vervolgens afbeeldingen van het hele web worden geplaatst door middel van een Pin it-knop. Elke speld (pin) geeft een afbeelding, video of artikel weer. Deze spelden worden gegroepeerd op de moodboards die de gebruiker naar wens kan aanmaken en indelen.
Het sociale aspect aan de website is dat deze moodboards in principe openbaar zijn en dus kunnen worden gevolgd door andere gebruikers. Ook bestaat de mogelijkheid dat andere gebruikers een repin uitvoeren. Hiermee plaatsen zij de artikelen die zij bij andere gebruikers vinden op hun eigen moodboard.

En wat is er nu leuker, als woonliefhebber, om je favoriete foto's / plaatjes met andere woonliefhebbers te delen?

Hieronder vind je een paar leuke pinterest links:
http://pinterest.com/vtwonen/
http://pinterest.com/landelijkwonen/
http://pinterest.com/landelijkwonen/home-garden/
http://pinterest.com/michelelyn/vintage-modern-urban-home-industrial-chic/


                                                                                          (bron: pinterest)

5 opmerkingen:

  1. nou deze vrouw heeft het pinterest nog niet ondekt hoor maar zal eens gaan kijken .
    voorlopig is het voor mij nog een beetje abracadabra ;p
    maar bedankt voor de uitleg en tip .

    nog een fijne dag grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds een tijdje heb ik ook pinterest. Wat is het gaaf he! De mooiste foto's komen voorbij en als je niet uitkijkt ben je zo weer een uur verder haha.
    Bedankt voor de leuke links! Ik ga ze opzoeken.
    liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf, dan kom ik helemaal niet meer achter de laptop vandaan! Ga gelijk kijken. Ik heb toevallig op m'n blog ook een leuke site gezet. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk af en toe wel op pinterest, maar heb niet mijn eigen.
    Er is veel moois te zien.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet absoluut niet hoe het werkt,,, en ik moet ook eerlijk zeggen en behoed me voor nog meer uurtjes achter de PC..
    Fijn weekend.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!